Kremeringsdags!

Efter samtal med återförsäljaren av vårat kyl/frysskåp så har ytterligare återupplivningsförsök gjorts. Slaviskt följdes försäljarens tips och trix recept, resultatet framgår av bilden. Kylskåpsdel med "imponerande" kyla, +17°C! :-(( Tog åter kontakt med återförsäljaren Elspar som menade på att "det där får ni själva ta med Cylinda". :-((  Ringde Cylinda Service och blev snabbt informerad om att någon hjälp eller några råd inte gick att få över telefon. En serviceman var tvungen att först komma ut och göra en besiktning á 995:- (arbetstid 1/2 timme enligt telefonisten), sedan tillkommer kostnaden av reservdelar och arbetstid vid en eventuell reparation eller så förklaras kylen som död. Jag avstod "erbjudandet".

Sökte då tips hos lokala herr H vid en annan hushållsmaskinsaffär. När jag då visade papper på vilken modell det gällde röt herr H till "har ni den där j-a skitmaskinen, släng ut skiten! Dom maskiner av den där modellen som vi har sålt har vi varit tvugna att byta ut. Helt värdelöst skräp från Cylinda!".

SPIKEN I KISTAN! Synd på en 4 1/2 år ungt skåp! :-((

 

VARNING! Akta er för Cylinda KFF 200!

 

PS! Kontorsprojektet blir nog nu uppskjutet ett litet tag pga vitvaruköp! / J

 

 

Kommentera gärna:

  • Harry Eriksson • 28 november 2012 08:09:54
    Man blir bara så ledsen !- Lurad i de flesta lägen, när det gäller Elektronik och Vitvaror!
    8-(
  • Så sant så! Tror inte det spelar så stor roll på dyrt eller billigt, efter garantitiden så skär det sig! / J



    28 november 2012 08:17:07

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Harry Eriksson » Fluff...:  ”Snyggt Fångat Foto på Hökugglan ! -Inte var dag som man ser den !”

  • Håkan Vargas S. » Grunnaren...:  ”Hej Jörgen! Har då och då funderat på dig - ser att jag snart hamnar i "samma si..”

  • Per Georgsson » TakeOff...:  ”Snygga foto du förmedlar ”

  • Annelie Ålund » Saknad...:  ”❤”

  • Amanda Hellman » Saknad...:  ”❤️❤️❤️”

Bloggarkiv